Samarbeidspartnere

Solceller – Nå kan du få solenergi fra Fjordkraft

Har du lyst til å produsere din egen strøm? Vår samarbeidspartner Fjordkraft gir deg nå muligheten til å produsere din egen solenergi som gir grønnere energi til ditt hjem!

Stadig flere ønsker solenergi hjemme – og Fjordkraft vil gjerne bidra med det de kan. Derfor gjør de det enkelt for deg å finne ut hvordan din bolig egner seg for solenergi. Kanskje taket ditt kan være en god energikilde?

På Fjordkrafts side for valg av solcellepanel kan du nå sjekke solforholdene der du bor, beregne hvor mye strøm du kan produsere og se hva det koster å få solcellepanel hjemme hos deg.

Gode grunner til å velge solenergi

Vi tror solenergi er en viktig del av fremtidens energiløsninger, også her i Norge. Det er bra for miljøet, samtidig som det gir deg mange fordeler:

• Strømforbruket kan reduseres med 20-30% i året.
  • Du kan få inntil 28.750 kr i støtte fra Enova.
  • Strøm du ikke bruker kan du selge videre.

Og best av alt – hver eneste kilowattime du får ut fra solcelleanlegget ditt er 100% fornybar energi!

Enklere enn mange tror

Bor du i enebolig trenger du ikke å søke om tillatelse for å få solceller hjemme. Og det er heller ikke slik at du må ha et helt nytt tak for at resultatet skal bli bra. Det finnes faktisk flere løsninger for å tilpasse solcellepanelene til akkurat ditt tak.  Se om solenergi er noe for deg.

Du kan lagre solstrømmen på et virtuelt “batteri”

Hvis du er kunde hos Fjordkraft og har solceller på taket kan du lagre et ubegrenset antall kWh til senere bruk. De kaller dette Solkonto. Overskuddsproduksjon av solstrøm skjer gjerne på solrike sommerdager når strømprisene er lave. Vi tilbyr kundene våre å spare strømmen og “ta den ut” igjen når egenproduksjonen faller og strømprisen stiger, noe som ofte skjer på vinteren. Slik kan du spare opp kWh når strømprisen er lav, og ta ut igjen oppsparte kWh når strømprisen er høy.

Du kan enkelt følge med på produksjonen fra solcellene dine i Fjordkraft-appen, og her kan du også selv velge når du vil ta ut strømmen fra “batteriet” ditt. Her kan du lese mer om Solkonto.