Arrangementer, Plan og bygg

Vellykket medlemsmøte om byggeregler

Det var fullt hus på medlemsmøte om reglene som skal forenkle byggetiltak på bestående byggverk.

Foredraget ble holdt av advokat Hilde Avløs Grande fra Advokatfirma Stiegler. Hun har lang erfaring fra både byggesaksbehandling, klagesaker og ulovlighetsoppfølging etter plan- og bygningsloven. På møtet ble det blant annet tatt opp hvilke tiltak på eksisterende bygg eller bolig som er søkepliktig og hvilke som ikke er det. Forskjellen på unntak og dispensasjon, og forskjellen på en hovedombygging og mindre tiltak var noen av temaene som ble gjennomgått i tillegg til bruksendring, påbygg og reparasjoner av eiendom.

Ut fra interessen fra medlemmene, så kan vi melde at det blir ikke siste gang vi har medlemsmøte om byggeregler!