Borettslag og eierseksjoner

Vårens møte om å bo i eierseksjonssameie er avholdt

Medlemsmøtet om rettigheter og plikter for seksjonseiere ble holdt i samarbeid mellom Bergen Huseierforening og Stiegler Advokatfirma. Hvem har ansvar for vedlikehold av for eksempel vinduer, dører og ikke minst balkonger?

Det er spørsmål som volder mange problemer rundt omkring i små og store eierseksjonssameier. Advokat Anniken Mosby fra Bergen Huseierforening og advokat/partner Jon Håkon Hegdahl fra Advokatfirma Stiegler loset de fremmøtte medlemmene gjennom regelverket og praktiske eksempler. Det er svært mange spørsmål og problemstillinger som kan oppstå i eierseksjonssameier. Mange av deltagerne som hadde spørsmål i sakens anledning.

Kan årsmøtet behandle saker som ikke står i innkallingen

Behov for vedtektsendringer i sameiet?