Utleie

Husleietvistutvalget har fått nye nettsider

Husleietvistutvalget er blitt landsdekkende og har fått nye og bedre nettsider med gode veiledere og tips til både utleier og leietaker. Se den nye nettsiden og les mer på www.htu.no

I Bergen har utleiere og leietakere hatt mulighet for å benytte Husleietvistutvalget som tvisteløsningsorgan i utleiesaker siden 2010. Nå er det blitt et landsdekkende tilbud. På Husleietvistutvalgets nettsider kan du lese mange artikler om utleie. Du kan også få konkrete tips for hva du må gjøre i enkelte situasjoner.

–  De nye nettsidene gjør det enklere for deg å vurdere om du bør gå videre med saken og sende inn klage til Husleietvistutvalget eller ei, sier daglig leder i Huseierforeningen, Anniken Mosby.

Daglig leder Anniken Mosby

Det er viktig for rettssikkerheten for hele landes utleiere og leietakere at HTU er blitt landsdekkende. Klage kan du nå sende elektronisk ved innlogging med bank-id.

–  Bergen Huseierforening kan bistå medlemmer som har spørsmål om klagesaker for HTU. Vi kan gi deg tips og innspill enten du vil sende en klage eller du er blitt innklaget av leietaker og skal sende tilsvar, sier Anniken Mosby.

Begge juristene i Bergen Huseierforening er oppnevnte utvalgsmedlemmer i Husleietvistutvalget.