Samarbeidspartnere

hele ruter

Huseiernytt nr. 2 fra 1977

Tradisjonsrik bedrift

Bergen Huseierforening har lenge hatt et godt samarbeid med glassmesterbedriften Hele Ruter. Hele Ruter ble etablert i 1976 og vi finner annonser i medlemsbladet allerede fra 1977. Bedriften holder til på Møhlenpris og drives i dag av 2. generasjons glassmester Lisbeth Solheim.

Godt utvalg

I butikken tilbys et stort utvalg bilder og rammer. Her er både historiske motiver og velkjente trykk fra blant annet Audun Hetland.

Glassmestertjenester

På verkstedet innerst i lokalet arbeider Lisbeth med glassmestertjenester. Her kan man få tilskåret glass og speil på dagen, reparert eller laget nye blyinnfattede glass, skiftet knuste glassruter i vinduer og få utført fagmessig innramming av alle typer bilder.

På arbeidsrommet utføres en rekke glassmestertjenester

Utfordringer med parkering

En av ulempene ved å være etablert på Møhlenpris er at kommunen har lagt betydelige restriksjoner på parkeringsmulighetene. Dersom man har byttet glass på en dør eller fått innrammet et stort bilde kan det oppstå utfordringer med kollektivtransport. Denne trenden rammer dessverre flere næringsdrivende i sentrum.

Vedlikeholdstips til huseiere

Lisbeth anbefaler huseiere til å være oppmerksom på tetningslisten på vinduene.På eldre Losholtvinduer kan tetningslisten rundt vinduene være gammel og slitt. Det kan føre til trekk og økt støy fra gaten. Et enkeltog effektivt tiltak er å bytte tetningslisten, og få tilbake et godt inneklima.

Kontakt:

Wolffsgate 5 (v/fotballbanen på Møhlenpris)
E-post: helrute@broadpark.no
www.heleruter.no